Geen categorie

PLOG 19/04 – Eerste ‘echte’ dag all-inclusive in Egypte

22 april 2015

Eindelijk is mijn vakantie in Egypte van start gegaan! Ik neem jullie maar al te graag mee in deze week vol met lekker eten, een flink zonnetje en veel cocktails. Vandaag maakte ik de eerste ‘échte’ dag mee in het hotel, waar ik meteen goed van start ging met een kleurtje opbouwen. Kijk je met me mee?

Morrrrning Egypt! Het is vandaag de allereerste dag dat ik wakker word in dit prachtige land met nog veel prachtigere temperaturen. Vandaag geeft de weerapp namelijk aan dat het maar liefst 35 graden wordt en ik geloof dat ik met dat idee wel kan leven. Snel schuif ik de gordijnen opzij en aanschouw ik toch wel een heel mooi uitzicht.. Heeft die kleine kamer tóch wel een voordeel.

Het hotel is – zoals ik in mijn vorige plog al zei – ontzettend groot, waardoor je op ‘s ochtends, ‘s middags en ‘s avonds op verschillende plaatsen kunt gaan eten. Het hotel is all-inclusive en dat betekent dat je vooraf al betaald hebt voor al het eten, het drinken en de faciliteiten en daar dus nu onbeperkt gebruik van mag maken. Onze kamer zit vlak bij een klein restaurantje, waar we maar meteen een kijkje gaan nemen. Enne.. aan koekjes, cakejes en chocolade geen gebrek…. Hoe kom ik over een week in hemelsnaam niet als een tonnetje thuis??
Oké, inhouden dus… Om nu de dag om 07:30 uur al te beginnen met kilo’s chocolade is ietwat overdreven. In plaats daarvan kies ik maar verstandig voor een yoghurt met jam – en oké, een klein beetje chocolade, een stukje kaas en een sinaasappel. Voorlopig even genoeg, al zitten die chocolade croissants nog steeds in mijn achterhoofd..

Hello!!! Het is dat ik in Nederland al een paar zonuren heb weten mee te pikken, dus de fase ‘melkflessen-wit’ kan ik hier gelukkig overslaan. Snel trek ik mijn luchtige jurkje aan, laad ik mijn iPhone op – hallo, ik moet natuurlijk foto’s voor de plog maken! – en besluiten we om een rondje door het hotel te maken. Nou ja, rondje… Ik geloof dat we daar zeker een halve dag mee bezig gaan zijn.
Het hotel heeft vijf verschillende zwembaden en al snel komen we aan bij de eerste. Lekker blauw water, een toffe bar IN het water – omg!! – en héél veel relaxte ligbedden. Oke, hier kan ik wel aan wennen. Wanneer ik na een kwartier in de zon al het gevoel heb dat ik verschrikkelijk overhit ben, besluit ik om een duik te gaan nemen. WAAROM heeft niemand mij verteld dat het water hier nog maar 10 graden is? Freezing… Ik ben niet heel flauw, maar hier ga ik écht niet meer in!

Om 10:30 uur lopen mama en ik richting de zee. Ons hotel heeft een privé strand met onwijs lekkere ligbedden én een net in zee die alle vissen tegenhoudt. Muwahha, dit is écht iets voor mij. Ik ben ooit de zee ingedoken in Spanje en vervolgens spoelde er walvis een aan… Niet wetende dat er op dat moment écht vissen in een zee zwommen. Inmiddels weet ik wel beter..
En daarna besluiten we om langs de kust onze morning workout te doen, lekker een uurtje lopen en gluren bij de buren, die overigens ook prachtige hotels hebben.

We vinden nog een stukje aangespoeld koraal en komen er achter dat de zee echt tien graden warmer is dan het zwembad! Oké, plannen gewijzigd. Geen zwembad, maar zwemmen in de zee. Niet denken aan al die schelpjes en stukken op de bodem… Gewoon lopen… En als een bikkel zwem ik écht mijn eerste keer dit jaar in de Rode Zee!
Tijdens de ochtendwandeling spotten we nog een aantal duikers. Egypte staat heel erg bekend om de mooie riffen en de prachtige vissen, wanneer je van duiken houdt zit je hier dus sowieso goed. Wij hebben besloten dat we ook zeker nog gaan snorkelen en verder… hebben we een excursie geboekt om – als we geluk hebben – met wilde dolfijnen in zee te gaan zwemmen. OMG… Hier over snel meer 🙂

Het programma van vandaag… Ik krijg het nog druk 🙂
We beginnen met water gym. Stiekem ben ik altijd gewend dat dit in het zwembad gegeven wordt, maar het is me al snel duidelijk dat ze hier alles anders doen en dus staat iedereen lekker te springen in de zee. Ik besluit om eerst nog even toe te kijken, morgen doe ik écht mee! 🙂

Daarna zoeken we een terrasje op in de schaduw en komen we even bij van onze wandeling met een glas koud water en wat vers fruit. Het tafeltje naast ons gaat al snel weg, maar laat veel eten staan waardoor er zó veel mussen de tijd van hun leven hadden! Ook zij kregen croissants, ei en taart als ontbijt. Jummie.
En we gaan weer verder met het verkennen van het hotel. Oké, hoi zwembad nummer 2! Het is me al meteen duidelijk dat dit de hemel voor kinderen is. Zó ongelofelijk veel glijbanen, een bar in het water, speeltuinen en nog veel meer.. Ik ben hier helaas wel een beetje gekomen om uit te rusten dus ik denk dat ik hier niet vaak meer te vinden ben.

12:30 uur lunch tijd! Bij het zwembad kun je zelf een pizza samenstellen, die dan meteen recht voor je neus de oven in wordt geschoven door een professionele pizzabakker. Tsja, ik als pizza liefhebber laat me dit natuurlijk geen twee keer zeggen en bestel meteen een pizza Margarita.
En ik besluit om even langs de receptie te lopen om een nieuwe WiFi code aan te vragen. Je kunt per code namelijk maar op twee apparaten internetten en aangezien mama en ik allebei een iPhone gebruiken, was er geen mogelijkheid meer om op mijn laptop te gaan bloggen met internet. Opgelost!

Om 14:00 uur was het tijd om van kamer te wisselen. Zelf ben ik al vaak in all-inclusive resorts geweest, maar dit was veruit de slechtste kamer en absoluut niet de goedkoopste… Gelukkig begreep de receptie ons wel en mochten we een kijkje nemen in twee kamers en er vervolgens één kiezen voor ons verblijf. Prima! Na wat miscommunicatie konden we om 15:30 uur gelukkig zeggen dat we een nieuwe, grote en mooie kamer bemachtigd hadden en al onze spullen weer opgeruimd waren.
Pfoe, daar word ik blij van!

Vervolgens heb ik vooral de hele dag lekker niks gedaan, mezelf af en toe omgedraaid op een strandbedje en een paar duiken genomen in de zee. Ijsjes gegeten, heel veel gedronken en BRUIN worden! Om 16:30 besloot ik dat het wel genoeg geweest is, tijd om eens een blog te gaan schrijven. Al snel kwam ik er achter dat de WiFi hier gewoon echt ongelofelijk traag is… Foto’s importeren naar mijn blog kost een halve dag, terwijl het thuis in 10 seconden gefixt is. Iedere dag een artikel – wat ik op de planning had staan -, gaat me dus echt niet lukken..
Iedere avond wordt er ook een show gegeven, vanavond zijn het speciale Afrikaanse acrobaten met de gekste trucs. Heel gaaf om te zien wat zij met hun lichaam kunnen, vijf keer zichzelf opvouwen is echt niet te veel gevraagd hoor! Inmiddels beginnen mijn ogen een beetje te hangen en kan ik maar moeilijk normaal blijven zitten zonder te geeuwen, ik geloof dat het tijd is om naar bed te gaan. Lekker slapen, morgen weer een hele mooie en zonnige dag (het wordt 38 graden!!).
Liefs,
Denise

You Might Also Like

53 Comments

• Reply Sophie 22 april 2015 at 06:04

Geniet van je geweldige tripje! Wauw je lijkt al zo onwijs bruin op je foto's!

• Reply Kim van Kampen 22 april 2015 at 06:10

Wat jammer dat de hotel kamer eerst tegenviel! Maar Egypte ziet er echt prachtig uit. Geniet er lekker van en heel veel plezier! <3

• Reply beautifulday4makeup 22 april 2015 at 06:15

Het ziet er allemaal heel erg interessant en leuk uit!

• Reply JenniferZ 22 april 2015 at 06:16

Jammer van de hotel kamer maar wel hele mooie en leuke foto's 🙂

• Reply Céline 22 april 2015 at 06:20

Heerlijk om zo mee te genieten van je vakantie. Ik moet nog twee maandjes, maar meelezen is ook al heerlijk.

• Reply Yvette Eigenraam 22 april 2015 at 06:30

Het ziet er echt heerlijk uit 🙂

• Reply Dagmar Valerie 22 april 2015 at 06:35

Waaaaauw wat een heerlijke plog, puur genieten en ontzettend mooie foto's! Wat is het daar toch prachtig, enjoy sweety <3

• Reply Jasmijn 22 april 2015 at 06:35

Wat een heerlijke foto's!

• Reply Renske 22 april 2015 at 06:40

Heeeerlijk! Echt om te genieten dit! Wat heb je een tof jurkje aan! 🙂

• Reply Mariëlle M. 22 april 2015 at 06:54

Heerlijk om te zien, heb je ook foto's van het zwemmen met de wilde dolfijnen? Daar ben ik super benieuwd naar!

• Reply Femke 22 april 2015 at 06:56

Oh waaaauw, wat klinkt dit allemaal ongelooflijk heerlijk 😀 En die temperaturen ook, geweldig <3 Enjoooy!!

• Reply Denise 22 april 2015 at 06:57

Ooh wat heerlijk! Kan niet wachten op je verhaal over de dolfijnen! Lekker genieten daar!

• Reply Cindy 22 april 2015 at 07:06

Wauw, wat een heerlijk hotel hebben jullie. Balen van de kamerwissel, maar het komt nu vast goed. Geniet van je vakantie!

• Reply Fairygodmotherr 22 april 2015 at 07:12

Geniet er nog van, meid! Lijkt me erg zalig allemaal! Gelukkig hebben jullie een nieuwe kamer gekregen. 🙂

• Reply Marloes 22 april 2015 at 07:17

Oh wat heerlijk dat het daar al zo warm is zeg. Het resort ziet er prachtig uit. Wel balen dat het zwembad water nog zou koud is. Ik ben daar ook echt een mietje in haha! Leuke plog!

• Reply Lonneke 22 april 2015 at 07:18

Oh wat een heerlijke foto's meid! Super tof dat je aan het ploggen bent.
    Het ziet eruit als een prachtige plek. Lekker uitrusten!
    liefs Lonneke

• Reply Leonie 22 april 2015 at 07:20

Ziet er uit als een heerlijke dag! Mag ik vragen waar je je oranje jurkje hebt gekocht? Ik zoek ook nog zoiets voor vakantie 🙂

• Reply Manon Boerakker 22 april 2015 at 07:23

Toen wij gingen snorkelen in Egypte hebben wij ook met wilde dolfijnen gezwommen zo gaaf was dat! wat leuk trouwens dat je lekker plogt!

• Reply Simone -lifeofsimone- 22 april 2015 at 07:33

Oh wauwwww, ik ben helemaal jaloers! Wat een prach-tig resort. Ik ben ook op meerdere all inclusive resort geweest binnen en buiten Europa maar dit is denk ik echt mooier dan waar ik dan ook ben geweest! En superknap dat je van al dat lekkers af kon blijven zeg, ik was meteen aangevallen haha!

• Reply Esther 22 april 2015 at 07:37

Wauw Denise, ik word hier echt heel erg jaloers van! Wat ziet het er goed uit allemaal! Geniet ervan! Liefs

• Reply Elisabeths Musthaves 22 april 2015 at 07:41

oh ik ben echt jaloers nu begin het bij toch echt te kriebelen! Tijd om een vakantie te boeken.. Maar waar naartoe?

• Reply Diolifestyle 22 april 2015 at 07:47

Ziet er heerlijk uit! En wat lekker die temperatuur. Geniet ervan!

• Reply Sophie 22 april 2015 at 07:51

Ohhh wat heerlijk; nu wil ik ook op zo'n luxe vakantie! Hopelijk aankomende zomervakantie, haha! Dat eten (die pizza!), JUM! Geniet ervan <3

• Reply Justine A 22 april 2015 at 08:40

Ohhh het klinkt echt heerlijk. Lekker chillen en niks doen in de zon. Ik wil ook <3

• Reply Anouk 22 april 2015 at 08:43

Ohhh wat heerlijk dit! En ik vraag me inderdaad bij iedere all-in vakantie af hoe je niet twintig kilo zwaarder terugkomt. Maar dat is een zorg voor later, lekker genieten van al dat heerlijke eten en dan zwem je die koekjes er zo weer af!

• Reply Daphne G 22 april 2015 at 09:36

Wat vervelend dat het internet zo sloom is! Wel een geluk dat je een nieuwe kamer hebt. Ik ben ook echt zo toe aan vakantie, heerlijk!

• Reply Chloe Sterk 22 april 2015 at 09:44

Ah echt genieten! Have fun! X

• Reply Iris | Todayslipstick 22 april 2015 at 09:49

Heel leuk! Ik wil ook lekker op vakantie. Die pizza ziet er echt heel lekker uit en wat een leuk jurkje!
    Liefs, Iris

• Reply Janneke 22 april 2015 at 10:16

Jaloers, maar leuk om te zien dat jullie genieten! Fijne vakantie!

• Reply Sabrina Drenth 22 april 2015 at 10:28

Ahh leuk weer!! Jammer dat ze het zwembad niet wat warmer hebben gemaakt maar aquagym in de zee is ook megavet <3 Nog een hele fijne vakantie!

• Reply Kimberley 22 april 2015 at 12:20

Wat is het mooi daar! En wat een tof idee om daar te ploggen. Geniet ervan!

• Reply Bertine 22 april 2015 at 12:21

wauw wat ziet het er daar mooi uit! veel plezier:)

• Reply Maureen | Captualize.nl 22 april 2015 at 12:51

Damn girl! Wat zie je er al bruin uit! Wat een heerlijke plog, ik heb al de hele dag zin in pizza en die heerlijke pizza op jouw foto versterkt dat alleen maar… Zo gaaf dat je met dolfijnen hebt mogen zwemmen (ik las het op twitter) dat hoop ik ook echt ooit nog te mogen doen! Geniet nog even van je vakantie.

• Reply Denise Joanne 22 april 2015 at 12:56

Wat heerlijk! Fijn dat het gelukt is om een betere kamer te krijgen!
    Ik vind dat koraal-kleurige luchtige jurkje echt super schattig!

• Reply diana 22 april 2015 at 13:06

ziet er heerlijk uit! zou nu ook wel een weekje vakantie kunnen gebruiken haha. wilde vorig jaar ook naar dit hotel gaan, maar uiteindelijk voor een hotel van dezelfde keten in hurghada gekozen. je moet eens de andere zwembaden voelen.. vaak is er maar 1 verwarmd. heb ook ooit een halve vakantie in een ijskoud zwembad gezwommen, om er vervolgens achter te komen waarom al die andere mensen in dat kleine, minder mooie, zwembad lagen. die was namelijk wel verwarmd haha.
    wat heb je trouwens een mooi strandjurkje, waar is die van?
    nog een hele fijne vakantie!
    Xdiana

• Reply Kirsten 22 april 2015 at 13:43

Oh heerlijk, wat ziet het er fijn uit daar!

• Reply Annemiekish 22 april 2015 at 13:47

Wat leuk!! Waar zit je ongeveer als ik vragen mag? Egypte lijkt me namelijk ook super om aanstaande zomer met mijn vriend naar toe te gaan, maar aangezien het daar in de buurt nogal 'onrustig' is vindt mijn omgeving dat niet zo'n slim idee. Maar dit resort ziet er prima en groot genoeg uit, en ik zie dat je daar onbezorgd rondloopt! Ik ben erg benieuwd! 🙂

• Reply Maaike 22 april 2015 at 14:09

Zo jaloers! Wat ziet dat er heerlijk uit <3

• Reply Carmen S 22 april 2015 at 15:16

Aah wauw ziet er echt super uit, enjooooy! Liefs

• Reply Anna 22 april 2015 at 16:58

Wat een heerlijke foto's! Ik krijg helemaal zin in vakantie door deze plog, maar ik moet echt aan mijn huiswerk vanavond haha. Geniet er lekker van! <3

• Reply Kim Buining 22 april 2015 at 17:08

Ooooh wat heerlijk zo'n vakantie! Geniet ervan 🙂

• Reply Natiza | Natiza.nl 22 april 2015 at 18:14

Wat jammer van je hotel! Wel echt prachtige foto's! <3

• Reply Be Beautifully 22 april 2015 at 18:58

Super leuke foto's! geniet nog maar even lekker ervan!

• Reply Vera van Laerhoven 22 april 2015 at 19:23

Wat een droom hotel!! Jammer van de WiFi maar zo kun je wel maximaal uitrusten en geniet van de vakantie. Je jurkje is echt super leuk ben benieuwd waar hij van is.

• Reply Annelies DP 22 april 2015 at 20:04

Ziet er allemaal héérlijk uit daar in Egypte! Uiteindelijk is dan alles nog wel goed gekomen met jullie kamer 🙂 Geniet ervan want hier is het weer maar somber! Liefs

• Reply Barbara Barendse 23 april 2015 at 07:47

Geniet ervan, ik heb heel leuke herinneringen aan Egypte, zon, strand, lekker eten en ook het duiken en excursies zijn de moeite waard! Veel plezier!

• Reply Evelien | Live life lovely 23 april 2015 at 13:31

Wat een heerlijke foto's! Geniet van je vakantie 🙂

• Reply Jouvence 23 april 2015 at 17:47

wat een prachtige foto's.! ♥ jammer dat de wifi zo traag is, maar gelukkig is het probleem met de kamer wel opgelost xx

• Reply Eline 23 april 2015 at 18:28

Wow, ziet er echt super uit. Have fun!

• Reply Alexandra // ILUMUOTI 23 april 2015 at 22:08

Ahh wauw, ziet er heel fijn uit! 🙂
    Geniet er nog van!

xx

• Reply Alexa Op 't Land 24 april 2015 at 10:06

ziet er heel erg tof en leuk uit, wat jammer dat de kamer niet is wat je ervan had verwacht en dat het de slechtste kamer ooit was maar gelukkig heb je het kunnen oplossen. Egypte is echt een lekker land en zie echt veel van je prachtige foto's voorbij komen!

• Reply Emily Eilander 24 april 2015 at 16:48

Oooh ik ben jaloers! Ziet er zo mooi en fijn uit. Geniet er maar goed van Denise <3

• Reply Charlotte 25 april 2015 at 09:29

Hmmm heerlijk dat all inclusive! Eten, strand, zwembad. Genieten jij!